.
Het VirtueelMuseum
Grasduin in ruim 43.000 reclame-uitingen vanaf ca. 1850, bekijk de toppers, maak een virtuele reis door 150 jaar reclame, bezoek de exposities en speel het reclamespel !
Marcel Verhaaf, creative director van Brandnew Design in Weesp, bracht in de jaren ’90 gepassioneerd en met kennersblik een unieke collectie van Nederlandse verpakkingen bijeen. Van Jugendstil blikken uit ca. 1905 tot high tech verpakkingen waarbij gebruik is gemaakt van hologrammen.
http://www.reclamearsenaal.nl/
.

. Het ReclameArsenaal is ontstaan in 2001.
Het is voortgekomen uit het Nederlands Reclamearchief (1981) en het Nederlands Reclame Museum (1975).
Het ReclameArsenaal wil een kenniscentrum zijn voor iedereen die zich interesseert in de geschiedenis van de Nederlandse reclame.
Het zet zich in voor het behoud en beheer van het reclamehistorisch erfgoed van Nederland.
De collecties zijn daar, voor zover ontsloten, op de studiezaal uur te raadplegen.
.

. "Ontwapenend" PSP beste verkiezingsaffiche 1918-2003
Het affiche van de PSP (Pacifistisch Socialistische Partij) met titel 'Ontwapenend' uit 1971 is het beste affiche van de afgelopen 90 jaar, zo blijkt uit de 'Verkiezingsaffiche Verkiezing" georganiseerd door het ReclameArsenaal. Stemmers hebben dat tussen 14 en 22 november via de website bepaald.
.


. Wie kent ze nog? Die ‘flexiplaatjes’, buigzame, slappe grammofoonplaatjes met reclameliedjes? Reclamemakers gebruikten ze volop in de jaren ’50 tot ’80 als spotgoedkoop weggevertje. Tal van bekende artiesten werkten mee aan deze reclame op 45 toeren: Drs P., Conny Stuart, het Cocktail Trio, Corry Brokken, André van Duin, Patricia Paay, Jules de Corte, Kees van Kooten, Wim de Bie – de rij is eindeloos.
Meer willen horen ? Ga naar de database van het ReclameArsenaal. De 100 leukste liedjes staan er in!
.
.
tel: 020-66-85866.
Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
http://www.reclamearsenaal.nl/
 
NAAR BOVEN